Trening

Piękne nogi, czyli trening na uda

Young women  at the fitness club

Jazda na rowerze, bieganie, pływanie – wszystkie te aktywności świetnie wpłyną na Twoje nogi. Aby jednak cieszyć się pięknymi, smukłymi nogami, warto też do treningu włączyć ćwiczenia na uda. Pamiętaj też o zdrowej i zbilansowanej diecie oraz piciu dużej ilości wody. Dzięki temu szybko zobaczysz rezultaty.

To właśnie na udach zbiera się zbędny tłuszcz i tworzy cellulit oraz rozstępy, niszcząc wygląd nóg. Zanim zaczniesz trening ud, zawsze pamiętaj o rozgrzewce. Powinna ona trwać około pięciu minut i nie może zabraknąć w niej podskoków, truchtu w marszu i skakaniu na skakance. Jeśli w trening wpleciesz krótkie ćwiczenia kardio, szybciej spalisz więcej kalorii.

Pierwszym ćwiczeniem są przysiady pile, które na pewno znasz doskonale z baletu (nie bez powodu, primaballeriny zachwycają pięknymi, wyrzeźbionymi mięśniami nóg). Złącz pięty, palce stóp kierując na zewnątrz, dłonie oprzyj na biodrach, dla zachowania równowagi. Jedną nogę odstaw w bok i ugnij kolana tak, by znalazły się na kostkami. Wytrzymaj chwilę, unieś biodra i wyprostuj kolana, po czym znów je zegnij. Ten trening ud wykonaj 15 razy.

Mięśnie ud wzmocnią się dzięki wypadom szermierczym. Zrób wykrok lewą nogą do przodu i ugnij kolana – uważaj, by prawe nie dotknęło podłogi. Następnie zmień nogę i wykonaj 10 powtórzeń na każdą z nich.

W Twoim zestawie ćwiczeń na uda nie może zabraknąć również mostka. Połóż się na macie i podeprzyj jedną piętę na ławeczce lub stepie, zegnij kolana. Napnij mocno pośladki, jednocześnie unosząc biodra. Lewą nogę wyprostuj i podnieś do pionu. Zrób po 12 powtórzeń na każdą nogę.

W to ćwiczenie na uda, również zaangażujesz step. Połóż na nim stopę, napnij udo i unieś drugą nogę, ale nie opieraj jej na stepie. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz 15 razy na każdą ze stron.

Każde z ćwiczeń powinnaś wykonywać co drugi dzień w dwóch seriach, robiąc pół minuty odpoczynku między jedną a drugą. Staraj się nie przesadzać z częstotliwością ćwiczeń, bo Twoje mięśnie potrzebują czasu do odpoczynku i regeneracji.

Zobacz także:

Brak komentarzy

Zostaw komentarz