Trening

Drążek dla początkujących

Fit young man exercising outdoors

Umięśnione, mocne plecy i barki są marzeniem wielu mężczyzn. Jawić się mogą jako atrybuty męskości, siły oraz często – nieosiągalności. Wydawać się może, że barki, które prezentować niczym u sławnego aktora czy modela mogą pozostać jedynie pobożnym życzeniem. Nic bardziej mylnego- w ukształtowaniu muskulatury tej części ciała pomogą ćwiczenia na drążku. Nie wymagają one wielkich nakładów finansowych, kupowania specjalistycznego, drogiego sprzętu, ani nawet wychodzenia z domu- wystarczą chęci, sportowa odzież i obuwie oraz drążek oczywiście. Początki jednak mogą być trudne i zniechęcające, nie warto się jednak poddawać.
Trzeba liczyć się z tym, że ilość podciągnięć, którą uda się wykonać na samym początku uzależniona jest od ogólnej siły pleców i ramion. Nie przejmuj się więc jeśli nie udało ci się podciągnąć choćby raz- wiele osób zaczynało w podobny sposób. Jeśli więc masz kłopoty z samodzielnym uniesieniem swojego ciała, nie zniechęcaj się, tylko zacznij od korzystania z pomocy- jeśli masz taką możliwość doskonała będzie umocowana do drążka guma. Jeśli nie- użyteczne będzie każde podwyższenie, dzięki któremu będzie można ćwiczyć wyłącznie opuszczanie się. Może to zająć kilka tygodni, podczas których mięśnie ramion i pleców będą przygotowywały się do większego wysiłku. Wtedy ćwiczenia na drążku można zacząć wykonywać bez żadnej pomocy. Ważna jest prawidłowa technika, dlatego należy pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim pozycją wyjściową jest pełen zwis, czyli maksymalne wyprostowanie rąk. Drążek należy chwycić na szerokość barków, co sprawi, że ćwiczenie będzie efektywne. Aby ustabilizować dolne partie ciała należy skrzyżować nogi w kostkach, górne zaś- wystarczy podczas treningu skierować wzrok w górę. I co ważne- aby podciąganie się dało zamierzone efekty trzeba pamiętać o tym, że faza opuszczania się powinna być dłuższa niż unoszenia ciała w górę.
Jak widać ćwiczenia na drążku nie są takie straszne, można wykonywać je zarówno na siłowni, jak i w zaciszu domowym. Choć początki zapewne będą trudne, nie warto się zniechęcać- efekt końcowy przyniesie muskularną, niemalże filmową sylwetkę.

Zobacz także:

Brak komentarzy

Zostaw komentarz