Trening

Ćwiczenia na uda wzmocnią Twoją pozycję

Dwugłowe uda – mięśnie często ignorowane, bo znajdują się z tyłu i często przykrywane przez rozbudowane czterogłowe ud, które z przodu przyciągają spojrzenia. A przecież to również dzięki nim, możesz zginać kolana czy stabilnie stać.

Trening ud nie może odbyć się bez wzmocnienia dwugłowych. To dzięki nim możemy zginać nogi i one pozwalają utrzymywać równowagę. Lekceważone, często narażone są na kontuzje. Dlatego tym bardziej, aby trening był pełny, nie może w nim zabraknąć miejsca na ćwiczenia na uda. Pamiętaj, by do ich rozwijania, nie możesz przejść w pierwszej kolejności. Każdy trening ud zacznij od rozgrzewki, potem zmęcz czterogłowe ud, a dopiero wtedy możesz spokojnie przejść do ćwiczeń na dwugłowe.

Mięśnie dwugłowe uda, w towarzystwie mięśnia półbłoniastego oraz mięśnia półścięgnistego, wchodzą w skład zginaczy stawu kolanowego. Dwa ostatnie rozciągają się od guza kulszowego aż do kości piszczelowej. Dwugłowy uda, jak sama nazwa sugeruje, składa się z dwóch części. Część długa zaczyna się, podobnie jak pozostałe zginacze stawu kolanowego, na guzie kulszowym. Krótsza natomiast część połączona jest z kością udową. Obie prowadzą wzdłuż tylnej części nogi i prowadzą prosto do kości strzałkowej.

Praca tych mięśni może być wspólna albo osobna – co to znaczy? A więc, kiedy skręcamy kolano do wewnątrz, a stopę na zewnątrz, mamy doskonałą demonstrację osobnej pracy mięśni. Jeśli mięśnie te „zjednoczą siły”, możemy zgiąć kolano i jednoczenie unieść biodro do tylu. Oczywiście, to nie jedyne mięśnie zaangażowane w te działania, ale bez dwugłowych ud, z pewnością byłoby to zupełnie niemożliwe.

Co dają nam mocne dwugłowe ud? Na pewno możemy mocniej odbijać się od ziemi, co sprawia, że biegnąc, rozwijamy większe prędkości. Dwugłowe bowiem przyciągają pięty do pośladków. Krok więc może być dłuższy. Trening na uda sprawi także, że cała sylwetka będzie bardziej stabilna. Łatwiej utrzymasz równowagę, np. na nierównym terenie. Zyskają także Twoje kolana, ponieważ silne dwugłowe wspomogą pracę wiązadeł krzyżowych kolan, co sprawi, że kontuzje będą Cię omijały.

Zobacz także:

Brak komentarzy

Zostaw komentarz